Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EcoMobility


Μενάνδρου 9 & Πυθαγόρα , Παλαιό Φάληρο
 
 Φιλοσοφία της παρουσίασης

http://www.ecomobility.gr/4ο-γυμνάσιο-παλαιού-φαλήρου/
Το πρόγραμμα που καταστρώθηκε από τους συμμετέχοντες μαθητές  έγινε προσπάθεια να έχει αρχή μέση και τέλος.
Η αρχή δόθηκε με την εκπόνηση ενός θεατρικού δρώμενου ,το οποίο στηρίχθηκε στην αληθινή περιπέτεια δυο μαθητρίών του σχολείου μας την περσινή χρονιά που έπαθαν σοβαρό τροχαίο ατύχημα καθώς έρχονταν στο σχολείο πεζοί.
Αυτά τα γεγονότα  προβληματίζουν δυο μαθήτριες που συνομιλούν τηλεφωνικά,  και αποφασίζουν να δράσουν. Οι δράσεις αναλαμβάνονται από μια  ομάδα μαθητών προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους και  το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον , καθώς και τις αρμόδιες αρχές.
Η λύση δίνεται με την κατασκευή  μακέτας με προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού δικτύου της περιοχής , που υποτίθεται ότι θα παρουσιάσουν αρχικά στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Οι δράσεις που θα παρακολουθήσετε περιλαμβάνουν:

*Δραματοποίηση: τηλεφωνική επικοινωνία δυο μαθητριών με αφόρμηση μια χοροεσπερίδα στον χώρο του σχολείου , που διοργανώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και εντοπισμός προβλήματος ασφαλούς μετακίνησης.

Σε σύνολο 90 δημοτών του Δήμου Παλαιού Φαλήρου(ηλικίας 14+ ), που συμμετείχαν στο ερωτηματολόγιο μας, η πλειοψηφία εκφράζει δυσαρέσκεια για την κατάσταση των δημόσιων συγκοινωνιών αλλά και την ασφάλεια των δρόμων  και προτείνει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης ,όπως είναι το ποδήλατο ,υπό προύποθέσεις όμως. Διατυπώθηκαν 11 ερωτήσεις -κάποιες έχουν και υποερωτήματα. Οι ερωτήσεις αποδόθηκαν με διαγράμματα (πίτες και ραβδογράμματα).

*φωτογραφίες από περιοχές που παρουσιάζουν επικινδυνότητα μετακίνησης στην συγκεκριμένη περιοχή εξέτασης , που αφορά τα όρια μέσα στα οποία κινείται ο μαθητικός πληθυσμός του σχολείου μας.

*μακέτα με προτάσεις βελτίωσης των επίμαχων περιοχών του οδικού δικτύου της περιοχής .
Η μακέτα απεικονίζει  την περιοχή που κατ εξοχήν κινούνται οι μαθητές και δίνει την χωροθέτηση του 4ου Γυμνασίου. Εντοπίζονται τα σημεία εκείνα που είναι επικίνδυνα , όπως η συμβολή των λεωφόρων  Αγιας Βαρβάρας και Αμφιθέας και προτείνεται πεζογέφυρα . Επίσης τοποθετήθηκαν φανοστάτες σε κάποια σημεία(συμβολή Ταξιαρχών και Χρονοπούλου :καθε χρόνο γίνονται πολλά ατυχήματα σ αυτό το σημείο, και φανάρι επί της Αγίας Βαρβάρας λίγο πιο πάνω από το σχολείο μας) και  για να περνούν οι μαθητές με ασφάλεια τον δρόμο . Βεβαίως λήφθηκε υπόψη οι φανοστάτες να τοποθετηθούν σε ικανοποιητική απόσταση από την πλατεία Φιλικής Εταιρείας  για λόγους αφάλειας και των οχημάτων. Τέλος , γίνεται πρόταση να δημιουργηθεί ποδηλατοδρόμιο που θα ξεκινά πριν την πεζογέφυρα , θα περνά πάνω σ αυτήν και θα συνεχίζει από την οδό Θεμιστοκλέους , κάθετη της Λεωφόρου Αγίας Βαρβάρας  και θα συνεχίζει στην οδό Εθελοντών- Πυθαγόρα  δεύτερη παράλληλη της Αγίας Βαρβάρας .Δεν προτιμήθηκε η πρώτη παράλληλη, η οδός Χρονοπούλου , παρότι είναι πλατύς δρόμος , γιατί έχει κάθοδο και άνοδο με παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά , ενώ περνάει και η γραμμή λεωφορείου 126. Αντιθέτως η δεύτερη παράλληλη έχει διάζωμα ανάμεσα στην κάθοδο και άνοδο των οχημάτων και σε κάποιο σημείο ένα μικρό πάρκο μέσα από το οποίο μπορεί να περνάνε τα ποδήλατα. Ο δρόμος αυτός εξάλλου φτάνει μέχρι το σχολείο μας , το οποίο βρίσκεται στη συμβολή των  οδών Μενάνδρου & Πυθαγόρα.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας

 1)Κούρβας Γιώργος
2)Ολιβερ Θεμιστοκλής
3)Κοζανίτη Ιουλία
4)Καρβουνίδου Κυριακή
5)Κατσανέβα Μαρία
6)Εδιάρογλου Στάθης
7)Καρβουνίδου Μαριάννα
8)Σταματίου Μαρία
 Καθηγήτριες
Μεσσάρη Αναστασία
Σταθακοπούλου Βασιλική